כפירי בדרכים

31 ינו 20202 דקות

שדרוגים שמשפרים את הרכיבה על אופני ילדים - חלק 1

ילדים רוכבים על אופניים נמוכים וקטנים מאלו של המבוגרים. ילדים שוקלים הרבה פחות ממבוגרים. לילדים יש גם הרבה יותר שנים להתקדם ברכיבה כי הם גדלים להיות מבוגרים. אז למה רוב האופניים לילדים בישראל הם כבדים, עם חלקים גרועים וממש ממש לא מתאימים לרכיבת ילדים?!

מאז שאני משתתף בחוג רכיבה ומתחרה בתחרויות אופניים, אני רוכב על אופניים שנחשבים טובים. אבל אפילו את אופני הילדים היקרים והטובים אפשר וצריך לשדרג כדי שיהיה קל יותר לרכוב עליהם. אז אספתי כמה שדרוגים שאהבתי מהשנתיים האחרונות. את הרשימה חילקתי לשני חלקים, זה החלק הראשון.

פלאט פדל

אופני ילדים מגיעים עם פדלים קטנים מפלסטיק או גומי קשיח שלא מחזיקים טוב את הרגל. אפשר להחליף את הפדלים לקליטים שתופסים את הנעל (ואז צריך גם נעליים מתאימות) או לפדלים עם ברגי מתכת שתופסים חזק את הנע שלא תזוז. בגלל שאני גדל וכל חצי שנה צריכים להחליף לי נעליים, אני הזמנתי והתקנתי פדלים עם קוצים ואני מאוד מרוצה.

בהתחלה הזמנתי פדלים מאלומיניום קל שהיו נוחים, אבל הם נשברו מהנפילות והרכיבות ביער בן שמן. היום אני רוכב על פלאטים מניילון שלא נשברים מכלום ומסתובבים טוב יותר בגלל שיש להם 3 מייסבים אטומים למים ולכלוך. הרכבתי את הפדלים לבד ולמדתי שלכל צד יש הברגה אחרת שמתאימה לסיבוב הרגל קדימה. אז חשוב לשים לב לאותיות L ו-R שרשומות על כל פדל.

לרכישת פלאט פדל מאליאקספרס

מגן בוץ

אופניים שרוכבים עליהם בשטח, נפגעים מאבנים קטנות וגושי חול יבש בקיץ ומבוץ בחורף. האבנים פוגעות בצבע של השלדה והבוץ סתם מלכלך ועך על הרוכב. כדי לשמור על השלדה ולהתגונן מהבוץ, אפשר להתקין מגן בוץ.

מגן הבוץ הכי מגניב שיש, עולה פחות מ 10 שקלים ואפשר להשיג אותו בהמון צבעים ודוגמאות. אליאקספרס, אמזון ואי-ביי מלאים בדוגמאות למגני בוץ פשוטים מפלסטיק דקיק שמתחבר מעל הגלגל עם אזיקונים.

מניסיון שלי, ההתקנה פשוטה ומהירה. האזיקונים הסיניים נקרעים בשנייה וכדאי לחבר עם אזיקונים שלכם. המוצר עובד מצוין, עמיד מאוד, קל לניקוי ונראה נהדר על האופניים.

לרכישת מגן בוץ מאליאקספרס

שעון דיגיטלי לראש הסטם

כשהתחלתי לרכוב לא היה לי שעון וגם לא הייתי צריך אחד, כי ההורים הסיעו אותי לחוג האופניים. אבל כשהתחלתי לרכוב לבד לחוג, היה לי חשוב כמה זמן יש לי עד שהחוג מתחיל ואחר כך עד החזרה הביתה. היה לי שעון, אבל לא תמיד יכולתי להרים את היד ולהסתכל והטלפון היה תמיד בתיק המים שהיה על הגב.

השעון שהזמנתי מחליף את ראש הסטם שזה עיגול עם בורג ארוך שנמצא ממש מעל הגלגל בחלק שמחבר בין צוואר השלדה לכידון. השעון עגול ועמיד במים וקל לראות את השעה גם בשמש וגם בצל. בחושך לא ניתן לראות את השעה כי אין לשעון תאורה פנימית.

לרכישת שעון לאופניים באליאקספרס

גריפים עם נעילה

ידיות הכידון נקראות גדיפים כי גריפ זה אחיזה באנגלית ודרכן אנחנו אוחזים בכידון. הגריפים הפשוטים שמגיעים עם אופניים של ילדים, מחליקים כשרוכבים בשטח או בפאמפטראק. כשנשענים חזק על הכידון ומפעילים משקל הם בסוף יוצאים החוצה ונופלים. יש גם מקרים שהסוף של הגריפ נשחק או נקרע ואז אפשר להיפצע מהמתכת העגולה עם החור שבסוף הכידון.

גריפים עם נעילה פשוט ננעלים עם בורג שמקטין טבעת אלומיניום עד שהוא לוחץ חזק על הצינור של הכידון. הגריפים המקצועיים גם נראים טוב בגלל שטבעות המתכת מגיעות בכל מיני צבעים. את ההרכבה אפשר לעשות לבד וכל ילד יצליח לעשות את זה. כדאי לשים לב לקוטר של הכידון, כי באופניים של ילדים משתמשים הצינור דק יותר שמתאים לאחיזה וליד של ילד.

    990
    4