יעל פלד ינאי

2 יונ 20214 דקות

פנס לאופניים או לקסדה – דברים שחשוב לדעת

עודכן ב: 27 יול 2021

אחד החושים החשובים ברכיבה על אופניים הוא חוש הראיה. למזלנו רובנו רואים נהדר באור יום, אך בחושך אנחנו כולנו זקוקים לתאורה שתאפשר לנו לראות את הסביבה בה אנו רוכבים. בתוך העיר אנו נעזרים בתאורת הרחוב אך גם בפנס, בעוד שמחוץ לסביבה העירונית, אנחנו חייבים מקור אור שאפשר לסמוך עליו ושמאיר עת הדרך בעוצמה ולמרחק המתאים למהירות הרכיבה.

אם אתם רוצים לדלג ישר להמלצות לחצו כאן או גללו מטה.

בתקופת החורף בה היום קצר, אנו דורשים מכל הרוכבים להגיע עם פנסים ועם תאורה אדומה המאירה לאחור. בימי הקיץ, אנחנו משתמשים בפנסים בעיקר בטיולי הלילה, חוויה מיוחדת וגיוון שכל רוכב חייב לעצמו מידי פעם. אנחנו מקפידים כי לרוכבים יהיו פנסי רכיבה ייעודיים המתאימים לכידון האופניים או לקסדה. פנסים מאולתרים המוחזקים באופן מאולתר עלולים ליפול, להפסיק לפעול בגלל הזעזועים או להאיר באופן שאינו מספיק לרכיבה בטוחה.

פנס המיועד לרכיבה, חייב להגיע עם תפס לכידון או מנגנון חיבור לקסדה. כדאי מאוד שהפנס יהיה עמיד במים ובנפילות ובשנת 2021 כדאי גם לוודא בעת הרכישה שלפנס ישנה סוללה פנימית נטענת המספיקה בעוצמה הבינונית לפעולה רציפה של שעתיים וחצי לפחות.

ישנם המון פנסי LED קטנים שנראים חזקים כאשר מביטים עליהם מקרוב ונותנים את האשליה של תאורה חזקה. גם כאן כמו בכל כלי מקצועי שאמור לשרת אותנו, אם זה קטן מידי ומרגיש כמו צעצוע – זה צעצוע! יש פנסים זולים וטובים שמאירים באופן משביע רצון ובטיחותי, אך אלו לא מופעלים מסוללת כפתור חד פעמית.

רוכבים היוצאים לרכיבות ארוכות אל תוך הלילה בשטחים מאתגרים, רצוי שירכשו פנס יקר וטוב עם אחריות ועם זמן פעולה של שעות רבות ועם חיבור למקור אנרגיה חיצוני. אך לרוב הרכיבות מספיקים הפנסים הבסיסיים עם הסוללה הפנימית המאירים בבהירות למרחק של 75 מטרים לפחות ולמשך שעתיים וחצי.

מניסיון עם הילדים הרוכבים בקבוצות השונות נוכחנו לדעת כי תפס גומי גמיש, עדיף על מנגנון קשיח עם הברגה הנוטה להישבר. בשנתיים האחרונות גם למדנו על בשרנו שהפנסים מאתרי הקניות הסיניים, אומנם עושים עבודה מצוינת, אבל מחזיקים מעמד כחצי שנה ואז צריך להחליפם. הם עמידים בגשם ובנפילות קטנות, אבל התרסקות רצינית או דריסה מקרית ע"י אופניים הם לא יכולים לשרוד. אז אם החלטתם לרכוש פנס מאתר מכירות סיני, קנו ישר שניים או שלושה – זה עדיין יהיה מאוד זול.

טיפים חשובים שנכונים לכל פנס רכיבה, פנס ריצה או פנס אופניים. גם אם חזרתם הביתה ולא השתמשתם בפנס, לפני הרכיבה הבאה תדאגו לטעון את הסוללה ליתר ביטחון שוב. תמיד לפני שאתם יוצאים מהבית או מהמכונית לרכיבה על אופניים, תבדקו שהפנס עובד (לא נעים לגלות את התקלה באמצע הדרך כשחשוך). פנס יכול להאיר את הדרך, אבל בלילות ירח מלא באזורים פתוחים, כדאי לסגור את הפנס ולתת לעיניים להסתגל – אתם תפריעו פחות לטבע וגם תהנו הרבה יותר!

כמה פנסים מצוינים שזכו למבחן אמתי של הרוכבים הצעירים שלנו.

הפנס הזול ביותר ואחד העמידים שראינו. מאיר טוב מאוד למשך כ 2.5 שעות בעוצמה בינונית וכ 1.5 שעות בעוצמה הגבוהה ומאפשר בחירום להפעיל הבהוב. הפנס קטן וקל מאוד, עמיד בגשם ונכנס לכיס במידת הצורך. מנגנון ההתקנה מסתובב כך שניתן להתקינו על כידון או על קסדה ומחירו 3.99$ כפנס בודד או 4.99$ בחבילה עם נצנץ אחורי נטען.

פנס אופניים נטען

פנס לקסדה עם תאורה חזקה ותאורה אחורית אדומה. פנס איכותי במיוחד עם גוף אלומיניום ועמידות מרשימה במיוחד. הפנס נטען ובתאורה החזקה מאיר למעלה משעתיים וחצי רצוף (כשהנצנץ האחורי פועל). הפנס בנוי כך שיאיר לשני הצדדים, לפנים בתאורה לבנה ובהירה ולאחור בתאורה אדומה קבועה או מהבהבת. הפנס מתאים בעיקר להתקנה על הקסדה, מאחר מהרוכב יסתיר את התאורה האחורית אם יותקן על הכידון. ניתן לבחור אם להפעיל את התאורה הקדמית לבד, את האחורית או לשלב את שני הפנסים כך שיפעלו בו זמנית. כמובן שהפנס עמיד בגשם ומחירו כ- 9$ עם עלות המשלוח.

פנס נטען לקסדה

פנס ריצה ורכיבה 3*T3 עם מארז סוללות נטען, פנס קטן וקל עם אלומה בהירה במיוחד וזווית רחבה מאוד של השטח המואר. יחידת הסוללות נפרדת ויכולה להישאר על שלדת האופניים או בתיק הגב. יחידת הסוללות מגיעה עם נרתיק לשלדת האופניים עם שתי רצועות וולקרו. הפנס חזק במיוחד ומאיר ל 200 מטר. מיועד לרוכבים היוצאים לרכיבות לילה ארוכות בשטחים חשוכים ונמכר במחיר של $35.43 (יש קופון בדף המוצר) ומשלוח חינם לישראל

פנס חזק עם יחידת סוללות נפרדת

פנס נטען לאופניים עם 4 מצבי תאורה ותצוגת רמת סוללה. זהו פנס קטן עם גוף אלומיניום ותצוגת LED ברורה על מצב הסוללה ורמת התאורה. מאיר למרחק של 100 מטרים ויותר, עמיד בגשם ובזעזועים ומאיר יותר מ- 3 שעות ברמת התאורה הגבוהה. הפנס קטן וקל במיוחד ושוקל פחות מ- 85 גרם. מחירו 8.87$ והמשלוח לישראל 1.74$

פנס אופניים קטן ונטען

חביב הילדים! גם מאיר וגם מרעיש. פנס נטען חזק ועמיד בגשם, עם סוללה המסוגלת להטעין טלפון או מצלמת אקסטרים ועם צופר חזק הנשלט מהכידון. לא ניתן להתקין את הפנס הזה על קסדה, גם בגלל משקלו וגם בגלל מנגנון הקיבוע הקשיח הננעל על הכידון באמצעות הברגה. מחירו של הפנס 11.61$ למשלוח מסין, המשלוח ללא תוספת עלות.

פנס אופניים עם צופר וסוללת גיבוי

תאורת חזה לריצה ולהליכה. מערכת תאורה שלמה עם סוללה חזקה וגדולה. הפנס הקדמי מאיר לאורך זמן ויכול לפעול מעל 5 שעות. יחידת הסוללה מכילה תאורת חירום אדומה המזהירה מאחור. ניתן לכוון את זווית התאורה הקדמית. מחיר המערכת 8.94$ ובתוספת של 2.04$ משלוח לישראל.

ערכת תאורה לריצה

מערכת תאורת חזה עם מתאם למצלמת גופרו. מערכת תאורה חזקה עם סוללה נטענת חזקה במיוחד – 2,200 mAh ותאורת חירות לגב הרצים. המערכת מתלבשת על הגוף ומאירה עד 6 שעות. לצד הפנס הקדיהפנס החזק ישנו חיבור מהיר למצלמת אקסטרים ומצפן קטן ושימושי. מחיר הערכה משתנה אך תמיד באזור ה- 20$ כולל המשלוח

ערכת תאורה לריצה עם מחיבור מהיר לגופרו

    5530
    3