יעל פלד ינאי

21 ינו 20202 דקות

להיות אמא של רוכב אופניים

להיות אמא של ילד המשתתף בחוג, זה די מקובל וממש לא מיוחד. להיות אמא של ילד שרוכב בחוג אופניים, זה כבר סיפור אחר. זה לא דומה למעורבות בשום חוג אחר, לא שחמט, לא כדורסל, אפילו לא חוגי הנינג'ה שצצו בשנה האחרונה. ילד בחוג אופניים זה משהו שבשום סדנת הורים, לא יכולים להכין אותך אליו!

על כך שדיווש באופניים תורם לבריאות, אין עוררין, וכל הורה רוצה לראות את ילדיו פעילים ושמחים מחוץ לבית. אבל בניגוד לחוגים במתקיימים באולם או במגרש ייעודי, חוג אופניים מתחיל בנקודה מסוימת ומשם מתגלגל כמו הרפתקה להורה אין שום יכולת לעקוב אחריה.

זה נכון שלילדים הרוכבים זה כיף גדול. אני גם יודעת שלרכוב על אופניים ולהרגיש את המהירות זה מרגש. אבל זה הכיף של הילדים. אני כאמא לא יודעת אף פעם למה לצפות. אני בטוחה שהם נהנים וסומכת על המדריכים, אבל כשמתפרסמות תמונות מהחוג בעמוד הפייסבוק או בקבוצת הוואטסאפ ואני רואה את החמוד שלי יורד מדרגות, אני כולי מתכווצת.

אני לא אמא פחדנית ואחרי החשש הראשון, אני מלאת גאווה ומפרסמת כדי שכולם יראו. כשראיתי את הקבוצה מדוושת בגשם, רצתי למקלחת והדלקתי לו את הדוד, אבל ברגע שראיתי את החיוך של גוש הבוץ המתגלגל שלי, חשבתי שהנה הוא לטירונות כבר מוכן, רק שיש לו עוד 9 שנים להגיע לשם...

להיות אמא שמטפחת רוכב על צעיר, זה באמת מיוחד. כשאמהות אחרות מספרות על עוד פס שקיבל הגוזל שלהן בחוג ג'ודו, אני מפרקת לבד גלגל קדמי כדי לגשת לחנות האופניים שיתקנו את הפאנצ'ר. אני כבר יודעת איזה פנס מתקינים על הכידון ואיך להטעין את מצלמת הקסדה.

כשכל האמהות בבית הספר מספרות שהילדים רוצים קלפים של סופרגול, אני יודעת שהבן שלי בכלל לא מכיר את הדמויות. הוא עוקב אחרי רוכבים שקופצים ממסוקים ורוכבים על גלגל אחד בערים היפות בעולם. הוא משתפר ומתקדם ורוכב לבד לכל מקום.

אצל אמא של רוכב אופניים הכל גדול יותר. אני לא מחפשת כדורגל ב- 120 שקלים או חליפת ג'ודו ב- 180 שקלים. אני מתכננת שנה מראשת איך לקנות את האופניים שהוא רוצה ב- 2600 שקלים, דואגת לקסדה הכי בטיחותית ומזמינה מחול חליפות רכיבה מקצועיות.

אבל כאמא לרוכב אופניים, אני מרגישה חלק ממשהו גדול שהבן שלי משתייך אליו. אני מסיעה לתחרויות בכל הארץ, רואה את הסרטונים שלו ושל חבריו ומכירה כבר כל טרנד חדש בעולם הרכיבה. כאמא לרוכב אופניים, אני התחלתי אפילו לרכוב בעצמי... ואני פשוט אוהבת את זה.

התמונות באדיבות בייקגייד מודיעין

    450
    3