מערכת בייקמאג

5 פבר 20202 דקות

הפירות היבשים שיטעינו אתכם לרכיבה על אופניים

עודכן ב: 6 פבר 2020

יעל רותם, דיאטנית ספורט קלינית, מהמובילות בתזונת ספורט לילדים, אוהבת את טו בשבט. היא שלחה לנו מידע חשוב על פירות יבשים ותרומתם לרוכבי אופניים.

צילום: לילך גל

ט"ו בשבט הגיע, חג לאילנות אבל גם לרוכבי האופניים. פעם כשהיו מציעים לרוכב אופניים "פרי יבש" הכוונה הייתה לצימוקים או מקסימום לתמר עסיסי. אבל היום המגוון עצום והיצרנים מספקים לנו כל כך הרבה אפשרויות - קיווי, ג'ינג'ר, תפוח, חמוציות, מנגו... וזה עוד לפני שהוספנו שקדים ואגוזים.

מה לפירות יבשים ולאופניים?

מאמץ גופני כמו רכיבת אופניים דורש מהגוף שלנו להשקיע אנרגיה רבה, להשתמש ב"דלק" אם תרצו. את הדלק הזה אנחנו מקבלים מאוכל ושתייה, ואם נתמקד ברכיבת אופניים אנחנו בעיקר צריכים פחמימות שייתנו לגוף אנרגיה.

דרך מצוינת לקבל את האנרגיה והפחמימות היא על ידי פירות, ואם מעדיפים אפשר בהחלט פירות יבשים עתירי אנרגיה (וגם טעימים). פירות יבשים הם מארזי אנרגיה דחוסים שקל לנו לסחוב ולצרוך במהלך הרכיבה ואת המים אנו יכולים להשלים בשתייה תוך כדי הרכיבה.

מתי מומלץ לאכול את הפירות היבשים?

30-60 דקות לפני יציאה לרכיבה

אחרי 45 דקות ברכיבה ארוכה של מעל 90 דקות

בסיום הרכיבה, בשילוב חלבון לשיקום השריר (יוגורט לדוגמא)

כמה לאכול?

2 תמרים/ חופן צימוקים/ חופן חמוציות/ 3 משמשים / 2 שזיפים/ 2 תאנים/ 2 יחידות מכל פרי יבש אחר.

במה שונה פרי טרי מהפרי המיובש?

ראשית כל, בתהליך הייצור של הפירות היבשים מתווסף לפעמים סוכר לפירות אחוז המים שבפרי היבש נמוך מזה שבפרי הטרי לעתים גם חלק מהוויטמינים והמינרלים של הפרי אובדים בתהליך הייבוש. חשוב לדעת, בתהליך הייצור מוסיפים גופרית לשימור חיי המדף של הפרי (כן, מה ששמעתם).

איך עוד אפשר לאכול פירות יבשים?

בתוך שייק פירות, בשילוב עם גרנולה כמאכל מפנק ובריא בין הארוחות, כחטיף בבי"ס או בארוחת הבוקר.

ומה עם הגופרית והסוכר?

נכון, אי אפשר להתעלם מהתוספת הזאת, ולכן ההמלצה שלי אליכם היא לאכול פירות יבשים אורגניים. הם אולי נראים פחות טוב, אבל זה רק מראה. בפועל הם ללא תוספת של סוכר כמו ממתק רגיל וגם בלי תוספת של גופרית לשימור חיי המדף.

רכיבות מהנות ושתהיו לי בריאים!

עוד על תזונת ספורט: יעל רותם, דיאטנית ספורט קלינית

    1630
    11