top of page
  • תמונת הסופר/תבעז קליין, מאמן אופניים

8 מקומות שחייבים להכיר במודיעין

עודכן: 23 בינו׳ 2020

מודיעין מוכרת לרוכבי אופניים ומטיילים מכל הארץ בזכות הנופים, שבילי הטיול והיערות הסובבים אותה. אבל המקומות היפים והמרתקים לטיול ובילוי קליל, חבויים דווקא בתוך העיר הצומחת שלנו. מי שאומר שמודיעין משעממת או מונוטונית, פשוט לא מכיר את מה שיש לעיר להציע.


אספנו עבורכם את 8 נקודות החמד היפות והמהנות ביותר. אם אתם כבר מכירים את כולן, הרווחתם, אבל אם אתם לא מכירים, אז הרווחתם עכשיו אפילו יותר. אלו המקומות, השבילים והגנים, שאתם חייבים לעבור בהם כדי להכיר את הצד היפה ביותר של העיר מודיעין.


טיילת פארק ענבה

שביל הליכה באורך של כ- 1.5 ק"מ, שילוב של טבע עצמתי ותכנון נכון להולכים ולרוכבים בשעות היום והלילה. טיילת רחבה (כ- 5 מ') הכוללת ברזיות, ספסלים, פינות מוצלות ותאורה נוחה ונעימה. הטיילת מהנה לרכיבה נינוחה על אופניים גם עם ילדים קטנים ואינה דורשת כושר גופני גבוה או מאמץ מיוחד. ניתן לשלב את הטיול בטיילת עם בילוי בפארק המטופח. מתאים גם לילדים.


פסל האור עמק איילון

עמק איילון מחבר בין המרכז המסחרי מודיעין סנטר וקניון עזריאלי. לאורך הרחוב, מספר רב של אטרקציות ומי שירכב לאורכו יגלה שטחי משחק מונגשים, פארקים ושבילי אופניים מרהיבים. אחת מפינות החן המרשימות נמצאת בפינת רחוב תלתן ועמק איילון, מול המרכז העיר החדש. זהו פסל סביבתי ענק, המואר בלילה ועטף את רוכבי האופניים וההולכים בשביל. מומלץ להגיע בשעות הערב ולהרגיש חלק מהפסל אותו עיצבה האדריכלית ברברה אהרונסון. התאורה הייחודית ופלגי המים המשתלבים במבנה המתכת העצום, שווים את הביקור. אחד במסלולים שישדרג את עמוד האינסטגרם שלכם.

פארק המבוך

בין שבילי האופניים לאורך שדרות מנחם בגין ישנם מספר פארקים ומגרשי משחקים לילדים. במרכז השדרה, נמצא מבוך מרשים בגודלו אליו מומלץ להגיע ברכיבה. המבוך מיועד למשחק ושטחו כדונם (אולי אפילו יותר). זהו מתקן יחיד מסוגו במודיעין המשלב חוויה פיזית ומשחק. המבוך צבעוני במיוחד ובמרכזו מתקן מזלות יפה עם 12 המזלות. הרכיבה בשביל האופניים לאורך שדרות מנחם בגין מהנה ולאורך השדרה פינות מוצלות וספסלים למנוחה.


טיילת חוט השני

טיילת סלולה מעל נוף טבעי של הוואדי היוצא מפארק ענבה. אל הטיילת ניתן להגיע משני כיוונים, הראשון מרחוב יהודה המכבי במקום בו הוא נפגש עם רחוב שני והשני מאזור בתי הקפה המשקיפים על פארק ענבה. הרכיבה לאורך הטיילת, משקיפה על נוף מקסים והרוח הנושבת במקום, מרעננת. לאורך הטיילת פזורים מתקני משחקים לילדים, שולחנות שש-בש ושחמט, עצי נוי, ספסלים וברזיות. עליות וירידות מתונות הופכות את הרכיבה למעניינת ומגוונת.


הגשר בשכונת הציפורים

גשר מעוצב ומאוד יפה לרכיבה, בעיקר בלילה. הגשר מחבר בין שכונת הברושים לאזור קייזר וממשיך את הטיילת מכיוון מרכז עינב, חזרה למרכז העיר מודיעין. מהגשר ניתן להשקיף על טיילת ענבה ולהתרשם מהצמיחה המהירה של השכונות החדשות של מודיעין. לשוחרי הכושר מומלץ להמשיך ישר עד לפארק הכושר המושקע הצמוד לרחוב החשמונאים.



גבעת התיתורה

גבעת התיתורה מושכת אליה חובבי טבע רבים. פעולות התחזוקה והשדרוג האתר עם מסלול אופניים מושקע, הופכים את המקום לנקודת חובה עבור כל רוכב. הגבעה בגובה של כ-300 מטר מעל פני הים ביהב למעשה אתר ארכאולוגי ששטחו כ-600 דונם. בגבעה כ-180 בורות מים וממצאים ארכאולוגים המצביעים על כפר גדול ומרכזי מימי קדם. הרכיבה מספקת נקודות תצפית רבות וביום בהיר ניתן לראות את קו הרקיע של תל אביב ואפילו את זה של אשדוד.



גבעת הברושים

גבעת הברושים בולטת למרחוק בזכות עצי הברוש המטופחים על ראשה. מהנה במיוחד לרכיבה בזכות הסינגלים אותם כבשו במו רגליהם רוכבי בייקגייד. הגבעה הממוקמת בין מכבים לרעות עשירה בחיות בר ובצמחיה המאפיינת יישובים קדומים שנהגו לגדל גפנים ועצי זית באזור. כדאי להתאמץ ולרכוב לפסגת הגבעה עד לח'רבת אום-רוג'מן ומומלץ לעצור במצפה אמנון ליפקין שחק – הרמטכ"ל ה- 15 של מדינת ישראל.

סקייט פארק מודיעין

כדאי להגיע ולרכוב במודיעין ואסור לפספס את פארק האקסטרים הגדול מסוגו בישראל. זהו מתקן רכיבה מקצועי בגודל של 2,600 מ"ר הכולל סנייק ראן מרשים ואלמנטים רבים המתוכננים להנאה מרבית של הרוכבים. במקום חניה גדולה, אך מומלץ להגיע ברכיבה על שבילי האופניים המתחברים אל הפארק מכל מקום בעיר.



ישנם מסלולי רכיבה נוספים מסביב לעיר ובתוכה. הגבעות הדרומיות, יער בן שמן, פארק קנדה הם רק חלק קטן מהמגוון העצום אותו מציעה מודיעין לרוכבי האופניים. אני אשתדל להציק מקבץ אתרי רכיבה נוספים, אבל בינתיים, אל תתביישו, חפשו את קבוצות הרכיבה עם החולצות הכחולות ותשאלו לאן עוד כדאי לרכוב. הם אולי נראים צעירים, אבל הם מכירים את העיר שלנו יותר טוב מכל אחד אחר.

941 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page