top of page
  • תמונת הסופר/תבעז קליין, מאמן אופניים

סדר בחדר. לחיות עם האופניים.

עיסוק בספורט תורם לבריאות ומכניס גם משמעת וסדר לחיים. אחת הבעיות בספורט תחרותי, במיוחד בענפי ספורט תלויי ציוד, היא השתלטות הציוד על מרחב המחייה שלנו. כאשר מדובר בילדים (ובמיוחד במתבגרים) נוכחות האבזרים הנלווים יוצרת עומס שהופך לבלגן המשפיע על איכות החיים ועל השקט הנפשי.



כולנו מודעים לחשיבות הסדר בחיי היום יום. סדר פעולות נכון מייצר תבנית פעולה מוכרת ויעילה, ארגון חפצים מאפשר לנו למצוא את מה שנחוץ לנו במהירות וברוגע ומערכת שעות מסודרת, מסייעת בשמירה על סדר יום רציף וברור. אבל מה עושים כאשר ציוד הספורט תופס מקום רב מידי ומפריע לשאר הדברים בחדר הילדים? אתם יכולים להמשיך לקרא, או ללחוץ ולדלג ישירות לכמה פתרונות שמצאנו והוכיחו את עצמם.


נתחיל מהמובן מאליו – אופניים הם אבזר ספורט גדול ובעל נוכחות שקשה להתעלם ממנה. מבנה האופניים לא מאפשר לנו לאחסנם באופן בלתי נראה או בלתי מורגש וככל שמתמקצעים, כך נדרשים לנו גם כלים וציוד לתחזוקה שוטפת. קסדות, ביגוד, שלוקר, בקבוקים, פנסים, כלי עבודה ולפעמים אפילו זוגות אופניים נוספים... לכולם צריך מקום.


קל ליפול למלכודת ההאשמות המתסכלת המעמידה את הרוכב הצעיר מול אחריות לא מוצדקת לחוסר הסדר בחדרו. אבל האמת העצובה חייבת להיאמר: גם אנחנו המבוגרים, לא תמיד יודעים איך לארגן כל כך הרבה דברים גדולים בלי שיפריעו במרחב. כדי שילד ישים את הציוד במקום, האחריות שלנו היא קודם כל להגדיר את המקום!



זה לא משנה אם יש לנו מחסן או חדר אופניים קרוב, או שכל הציוד נמצא בחדר השינה של הילד. אם הכל מרוכז במקום אחד, או שהאופניים במרפסת והציוד האישי שמור בחדר. אם לא ננהל את הספורט בצורה נכונה, נגלה שבמקום משמעת וסדר, אנחנו מוקפים ברעש בלתי רצוי, הסחות דעת ועומס רגשי שרק מקשה על ההתנהלות של הילד.


שנים של פעילות רכיבה עם ילדים ומבוגרים, הוכיחו שאם מגדירים מקום נוח וברור לכל דבר, אז בסוף היום הכל חוזר למקום. אם יש מתלה לאופניים, באורך פלא, האופניים יתלו עליו. אם יש מתקן לקסדות, אז הן ינוחו על המתקן בצורה מסודרת, המדליות יוצגו על מעמד התצוגה וכלי העבודה יחזרו לארגז הכלים. הסוד לארגון נכון הוא התארגנות מוקדמת. לא מכניסים הביתה משהו חדש, לפני שדואגים למקום עבורו.


הכנה מוקדמת, לא מחייבת רכישה של מתקני תצוגה ייעודיים או השקעה כספית גדולה. בהתחלה ניתן להגדיר מדף לקסדה ולבקבוק המים, להקצות מגירה לכל הדברים הקטנים ולהכין מקום לתיק הגב או השלוקר. לאופניים כדאי לקבוע מקום משלהם ולהקפיד שכולם יידעו זאת ולא יניחו שם דברים אחרים. אפשר לסמן גם את המקום באלמנט דקורטיבי שלא ישאיר מקום לספק.



ככל שהעיסוק בספורט הופך למקצועי יותר, כדאי להשקיע גם במתקנים ייעודיים. ישנם מתלים נוחים מאוד לאופניים. מתקני תליה או הרמה המתאימים לסוגי האופניים השונים ולמקום הקיים. ישנם מתלים ייעודיים לקסדות, עם או בלי קולבים לבגדים. ניתן להיעזר בחנויות האופניים, להזמין מאתרי המכירה הסיניים או לבנות לבד. לא משנה כיצד תבחרו להתמודד עם הארגון והסדר, מה שבאמת חשוב הוא, שאם תגדירו מקום לכל דבר, זה יהיה מובן לילדים והסדר כבר יגיע לבד.


פתרונות לארגון פינת האופניים והציוד הנלווה

גילוי נאות: חלק מהקישורים באתר הינם שיתופי פעולה מסחריים המעניקים עמלה לכותבי ועורכי האתר. הדבר אינו משפיע על מחיר המוצרים והשירותים, אך עוזר לנו לתחזק את האתר ולתגמל את הרוכבים והכותבים.


מתלה לקסדות - מתקן תלוי עליו ניתן להניח קסה או שתיים בקלות ומבלי להזיק לקסדות. ישנם מתלים עם קולב למעיל. ניתן גם להתקין ווים ולתלות את הקסדה באמצעות רצועת ההידוק.





מתקן לתליית אופניים - מתקן לתליה של אופניים המתאים גם לתליית אופניים עם שלדת קרבון. הגלגלים מונחים על שני עוגנים וההצמדה לקיר נעשית באמצעות הפדל.





מתקן לצמדת אופניים לקיר - מתלה לאופניים למקומות צרים בהם יש מקום מוגבל המתאים להעמדת האופניים. מצוין לגומחות או מרפסות צרות ומגיע ממגוון צבעים אותם אפשר להתאים לשלדת האופניים או לעיצוב החדר.





מתלה מדליות לחדר ילדים - מתקן דקורטיבי וקל לתליה על הקיר או הדלת להצגת מדליות. ניתן לבחור בין ענפי ספורט שונים, בניהם גם רכיבה, ריצה, תריאטלון, כדורגל וכדורסל. מרכז את המדליות ומציג בצורה מסודרת ומכובדת את ההישגים הספורטיבים.





מדבקות קיר דקורטיביות - מדבקות גדולות במיוחד לסימון פינת האופניים.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page