top of page
  • תמונת הסופר/תסופר מומו

הגבלת הילוכים באופני כביש ילדים, קדטים ונוער תחרותיים

בשיתוף BSONLINE

תחילת סדרת האימונים אצל רוכב צעיר יכולה להיות מהירה, הדרישות מהגוף גבוהות ואם לא נשקיע בכיוון מדויק של האופניים או בחירת מערכת הילוכים נכונה אנחנו יכולים למצוא מהר מאוד את הילד שלנו חבול ופצוע. אחת הסיבות העיקריות להגבלת ההילוכים בעולם היא מניעת פציעות!


כאשר ילד רוכב על אופניו האינסטינקט שלו הוא לסובב רגליים ב”קאדנס” נמוך (הילוכים קשים להשגת מהירות גבוהה) במטרה להפיק יותר כוח ולהגיע למהירות גבוהה יותר. זוהי תובנה מסוכנת לרוכב צעיר ומקבילה לילד המנסה לבצע הנפת משקולת של 100 ק”ג לגובה מטר מספר פעמים רב.

הרעיון הוא להגביל את העומס ולדרוש הפקת כוח עקבי בעזרת כמות חזרות גבוהה (הילוכים קלים יותר בדווש מהיר ונוח). רוכבי האופניים של היום עברו משימוש במערכת גלגלי שיניים גדולים מקדימה וקטנים נורא מאחורה, (53X23) ליחסים נוחים, גם בעליות הכי קשוחות (50X30).


לכן נעילת ההילוכים יוצרת מצב בו יכולת סיבובי הרגליים כמעט זהה בין רוכב Aשיש לו אפשרות להוציא כמות כוח גבוהה במיוחד בהילוך נמוך לעומת רוכב B שניחן בגנים שריריים צנועים אבל יכולת הסל”ד שלו גבוהה בצורה יוצאת דופן מרוכב A. השוויוניות הזו יוצרת מצב הומוגני על המסלול ושווה הזדמנויות לכל הצדדים.

ביצוע הגבלת הילוכים הלכה למעשה.

הגבלת ההילוכים בדרך כלל נעשה בתחילת עונה על ידי כל מועדון אשר משתתף באופן פעיל במירוצי הליגה. תהליך ההגבלה נעשה באופן שיטתי כאשר הרוכב מציב את אופניו על קו כאשר זרוע הפדל (אחת מהן) נושקת באופן אנכי לקו המסומן והילוכיו נמצאים על השילוב הקשה ביותר.


לאחר מכן מתחיל הרוכב ביצוע צעידה לאחור בעזרת אופני על קו ישר כאשר זרוע הפדל מבצעת סיבוב שלם (360 מעלות) מסביב לצירה. מהנקודה בה החל הרוכב את המדידה עד הנקודה בה הזרוע השלימה סיבוב מלא ישנו מרחק קבוע, אותו על הגלגל לעבור. כמובן שהמרחק תלוי קטגורית הגיל.


ילדים: 6.35 מטרים (לפי הנחיות עונת 2020)

קדטים: 7.01 מטרים

נוער: 7.93 מטרים


ביצוע הגבלה על קסטה רגילה תמיד מסתיים בהילוכים לא מכוונים. או בתחילת או אפילו באמצע המירוץ מצב זה לא אידאלי וגורם למפח נפש אצל הילדים הצעירים.


איגוד האופניים בישראל הוציא הודעה בפתח העונה הנוכחית לכלל רוכבי הכביש הצעירים בה הוא מציין עדכון במרחק הנעילה של קטגוריית הילדים 6.35 במקום 6.20 שהיה נהוג עד עכשיו. החלטה זו מקפיצה את ענף האופניים ההישגי ומיישרת קו עם הסטנדרטים האירופאים המקובלים בהם כל רוכבי האופניים מתחרים עם יחס הילוכים חוקי ומקובל.

ב BS ONLINEאנחנו גאים להביא לכם את מבחר קסטות הילדים, קדטים והנוער במטרה לספק מענה ופתרון לסוגיית ההילוכים. הקסטות תוצרת MICHEהאיטלקית הידועה ביצור חלקי קצה לאופניים מקפידה על יצור חלקים וגלגלי שיניים משובחים, קלים ועמידים בעומס גבוה.

287 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page